Nöje Sir Elton John och hans make David Furnish har stämt brittiska tidningen The Sun för en förstasidesnyhet om parets hund. The Sun hävdade i en artikel publicerad i februari att parets spaniel hade anfallit en femårig flicka i en park och orsakat "Freddy Kruger-liknande skador". Enligt stjärnans advokat var skadorna inte allvarliga och tvärtemot vad artikeln hävdade så ignorerade inte Elton John och David Furnish händelsen utan förhörde sig flera gånger om flickans skador efteråt.

Varje gång försäkrades de om att flickan mådde bra. Jag är nöjd över att tidningen nu har accepterat att dessa anklagelser är falska och allvarligt ärekränkande för mina klienter, säger advokaten Jenny Aifa till BBC.

Tidningen har nu gått med på att betala ett skadestånd till Elton John med familj, samt att stå för parets rättegångskostnader.