Annonssamarbete med Coop Norrbotten

Lansering: Ny, smart betallösning för företag

Slipp hålla koll på betalkort och kvitton – och få bättre överblick. Här är Coop Norrbottens nya betallösning som underlättar inköp för företag och föreningar.

Glenn Strandberg, affärsområdeschef Företag/Online, Coop Norrbotten är glad att kunna erbjuda Coops företagskunder en enklare lösning för sina inköp.

Glenn Strandberg, affärsområdeschef Företag/Online, Coop Norrbotten är glad att kunna erbjuda Coops företagskunder en enklare lösning för sina inköp.

Foto: Coop Norrbotten

Native2024-05-15 03:00
Detta är ett annonssamarbete.

Coop har tagit fram en ny, smartare betallösning för sina företags- och föreningskunder som gör det enklare för dem att handla på faktura, både online och i Coops fysiska butiker runt om i hela landet.

– Målet är att göra det smidigare för våra företagskunder att handla åt företaget. Med den nya tjänsten slipper de ha koll på betalkort och kvitton – allt sköts digitalt och de betalar med telefonen, säger Glenn Strandberg, affärsområdeschef Företag/Online, Coop Norrbotten.

undefined
Med Coop Inköpstjänst kan företag och organisationer handla med endast en smartphone, både online på coop.se och i alla Coopbutiker i Sverige.

Den nya betallösningen har namnet Coop Inköpstjänst och kan användas av allt från föreningar, kommuner och organisationer till stora och små företag – alla som inte är en fysisk person. Kunden ansöker om tjänsten på coop.se och laddar ner Coops app. Alla inköp administreras sedan i en webbportal där kunden får en E-faktura med fullständig momsredovisning, spårbarhet och kontroll.

– När du handlar är det enda du behöver en smartphone. Du betalar genom att blippa med telefonen i kassan och alla kvitton, vad du handlat och när du handlat syns i portalen, säger Glenn och fortsätter:

– Du får bättre överblick och utläggsredovisningen blir mycket smidigare eftersom allt samlas digitalt. Tjänsten är säker och enkel – vilket våra företagskunder efterfrågar. 

undefined
Den nya betallösningen underlättar inköp för företag, föreningar och organisationer. Administrationen minskar och de får en bättre överblick. ”Tjänsten är säker, enkel och smidig”, säger Glenn Strandberg.

Coop Norrbotten har smyglanserat tjänsten under de senaste åren medan de finjusterat och förbättrat betallösningen. Glenn Strandberg har låtit företagare han känner testa inköpstjänsten och han har även provat den själv.

– Den gemensamma uppfattningen har varit att tjänsten är väldigt enkel och jag har fått frågan varför vi inte gjort detta tidigare. Appen är självinstruerande, har du handlat en gång så förstår du, man behöver inte vara något administrativt geni, säger han och fortsätter:

– Jag är själv verksam inom föreningslivet och tycker att tjänsten är gudabenådad. Det är lätt att tappa bort kvitton och glömma bort vad man handlat. Nu samlas allt digitalt.

Mer om Coop Inköpstjänst hittar du här.
 
Glenn Strandberg berättar att fokus just nu är att nå ut med tjänsten till företag, föreningar och organisationer och få dem att förstå den nya betallösningen. En lösning som han menar att Coop Norrbotten är ensamma om på marknaden.

– Historiskt brukar Coop gå i bräschen och vara först på bollen och den här lösningen är verkligen i framkant. Ingen annan aktör inom dagligvaruhandeln erbjuder detta mig veterligen, säger Glenn.

Skaffa tjänsten:

Om Coop Norrbotten

Coop Norrbotten är en detaljhandelsdrivande förening ägd av drygt 150 000 medlemmar i Norrbotten. Föreningen har 43 butiker/stormarknader inklusive 3 Bolist, ca 700 årsanställda samt en bruttoomsättning på drygt 3,1 miljarder kronor. Huvudkontoret finns på Storheden, Luleå.

Läs mer om Coop Norrbotten här.

Den här annonsen är producerad av en kommersiell skribent. Den är alltså inte skriven av någon av våra journalister på Kuriren.