I mars 2022 gjorde jag en trevlig resa till Filippinerna.
Jag bokade resan med Travellink där jag även betalade för en ombokningsbar biljett, 1 630 kronor.
När jag ringde Qatar Airways och skulle boka om min retur drog de helt plötsligt 14 000 kronor från mitt bankkonto. De som hade stulit mina pengar var bokningstjänsten Esky.
Sparbanken Nord påstår att det är jag som har godkänt överföringen.
Sparbanken Nord måste förstå att det är helt orimligt att jag skulle godkänna en överföring av 14 000 kr när jag har betalt för en ombokningsbar biljett.
Sparbanken Nord vägrar hjälpa mig.
Kund i 50 år – men banken vägrar hjälpa mig
Jag har varit kund i Sparbanken Nord i 50 år och trodde att jag skulle få hjälp av banken när det verkligen gällde.
Dan Eriksson fick ingen hjälp av Sparbanken Nord när han blivit av med en större summa.
Foto: Ylva Forslund
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.