Var är serviceandan, Bodenbo?

Bodenbo ändrade köreglerna utan att upplysa om det. Karl-Henrik Lindroth och hans fru är besvikna.

Insändarskribenten och hans fru blev av med sin plats i bostadskön då de inte fick kännedom om att reglerna ändrats.

Insändarskribenten och hans fru blev av med sin plats i bostadskön då de inte fick kännedom om att reglerna ändrats.

Foto: Petra Älvstrand

Insändare2022-11-03 06:09
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Jag och min fru anmälde oss till bostadskön hos Bodenbo för över tio år sedan.
Vi fick uppge personnummer och fick en kod och med dem tillsammans loggade man in till bostadskön. Ingen mejladress behövdes uppges och det sades inget om att man måste anmäla sig varje halvår för att stå kvar i kön. 

Döm om vår förvåning då vi nu skulle kolla kön i Bodenbo och det visade sig att vi inte fanns med. 

Jag ringde Bodenbo två gånger. Telefonisten lovade att hänvisa ärendet till någon som var mer insatt i bostadskön. De hörde aldrig av sig så jag ringde igen. Svaret vi fick var att reglerna ändrats för två år sedan. Man måste anmäla sig varje halvår för att stå kvar i kön. Detta fick vi aldrig någon upplysning om. 

Då frågade jag om vi fick skylla oss själva och fick till svar ”ja, så är det”.
Vi är mycket besvikna över hur ärendet har handlagts.
Lite serviceanda hade uppskattas!