Det klagas emellanåt på Lulebo, nu senast i en insändare från Lennart Älvhult om en fuktskada. Förmodligen med all rätt.
För att försöka få balans i kritiken vill jag berätta följande: Vi har varit hyresgäster i Sunderbyn hos Lulebo i 18 år. För fyra år sedan fick vi byta lägenhet från en fyrarummare till en trea. Innan vi flyttade in i trean fick vi nya mattor i hela lägenheten utom i vardagsrummet och badrummet.
Vi har dessutom utan tjat fått nya kranar i dusch, tvättställ och kök. Vi har även fått en del småfel snabbt avhjälpta.
Hösten 2015 drabbades vi av en vattenskada, som pågått länge och därmed spridit sig. Vi fick då utrymma badrum och två sovrum och fick då disponera en tillfällig lägenhet, som råkade vara ledig i närheten. Lulebo bekostade både dit- och tillbakaflyttning.
Vi är ett vanligt pensionärspar, och har sedan tidigare inga släktingar eller vänner anställda hos Lulebo. Vi tycker också att dåvarande kvartersvärden Magnus skötte allt på ett professionellt sätt. Jag har för den skull inga synpunkter på klagomålen i insändaren. Snöröjningen och sandningen under denna vädermässigt besvärliga vinter har skötts bra av Niclas Källhammer och hans gäng. Detta är vad vi tycker, vad andra tycker vet jag inte.