Har under flera års tid haft problem med mina föräldrars fasta telefon i centrala Luleå. Jag felanmäler den fyra-sex gånger per år och ibland är den ur funktion i flera dagar och veckor. Blir ibland uppringd av tekniker och påtalar då hur ofta den är trasig. Sedan i fredags (4 november, reds. anm.) är telefonen ur funktion igen och felanmäld. Nytt sms om hur många dagar det ska ta att laga och sedan ytterligare ett sms om att det är försenat med åtgärdandet. Ringer Felanmälan för att förhoppningsvis få hjälp med vart ska jag vända mig eftersom det är ett ständigt återkommande problem. Kvinnan på felanmälan kunde inte hjälpa alls utan hon sa att jag skulle prata med en tekniker. Jag frågade henne jag skulle gå tillväga. Det hade hon inget svar på men hon kunde inte göra någott alls.
Jag förstår inte hur man kan behandla sina kunder på detta sätt. Så oerhört dåligt, Telia. En fast telefon som är trasig flera gånger per år. Man skickar ut tekniker som lagar det och ibland får vi veta att det är provisoriskt. Känns väldigt oroande att ha gamla föräldrar utan telefon långa perioder mitt i centrala Luleå. Jag har ingen aning om hur jag ska få hjälp?
Orolig och frustrerad dotter