Maniskt samlande för alla

Pokémon är Nintendos kassako.  Det går bevisligen att mjölka varumärket både en, två och 23 gånger utan att lönsamheten sjunker.

Pokemon är tillbaka - igen.

Pokemon är tillbaka - igen.

Foto:

Kultur och Nöje2010-04-09 06:00
Det pumpas ut lätt omgjorda versioner av gamla spel för fullt pris och allt säljer. Heart Gold, och syskonet Soul Silver är inga undantag. Det är varianter på de gamla Gameboy Color-spelen Gold och Silver och har egentligen bara fått små förbättringar och nyheter sedan dess. Det är som vanligt ett enormt äventyr med otroliga mängder innehåll och för den som vill samla och ta hand om de flesta pokémons i spelet så kan speltimmarna räknas i hundratal. Nyheterna är små, men smarta varav Pokéwalker är den smartaste av dem alla. Det är en blandning av en stegräknare och en tamagotchi som gör att du kan ta med dina pokémons överallt och förbättra dem genom att gå mycket. Perfekt köpargument för föräldrar som vill ha aktiva barn. Problemet med Pokémon är att de yngre barnen får svårt att förstå vad som ska göras eftersom allt är på engelska. Förutom det är spelserien förvånansvärt åldersneutral. Jag har nästan lika kul med det som min nioåriga dotter och även om vi uppskattar det på olika sätt så säger det en hel del om spelkonceptets framgång. Det har något för alla.

Spel

Pokemon HeartGold/SoulSilver

Företag: Nintendo Plattform: DS

Genre: Samlaräventyr

Betyg: 4

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!