- Det krävs att personalen utbildas internt och får kompetensutveckling. Vi kommer inte att expandera, men vi ska jobba med förädling säger Bert Lundqvist och syftar då på att säljarna som ringer kunden ska bli bättre på att veta vilka erbjudanden som kan vara attraktiva för henne eller honom.
Bra samarbete
Kajsa Jeppson är chef för så kallad direkt marknadsbearbetning för mobila tjänster hos Telia. Hon konstaterar att företaget har ett mycket välfungerande samarbete med Silentium.
- Det fungerar alldeles strålande, annars hade vi aldrig har ett så här pass långvarigt samarbete. Silentium är vår förlängda arm och en del av vårt varumärke.
Kajsa Jeppson bekräftar Bert Lundkvists uppfattning om att säljsamtalen bättre måste anpassas utifrån kunden.
- Om man ringer kunden och har något relevant att sälja, då blir det ett bra samtal. Om man ringer till någon och försöker sälja strumpor och personen inte behöver några, då blir ju kunden bara irriterad. Silentiums sätt att se på kvalité stämmer bra överens med vårt sätt att se på kvalité, säger Kajsa Jeppson.