Slår ihop två kontor

Slå ihop informationskontoret och ledningskontoret. Det föreslår kommunledningsförvaltningen i Boden. Tillsättning av en ny tjänst som kommunikatör föreslås också.

BODEN2006-11-17 06:00
Kommunen har gjort en utredning av förutsättningarna för ett gemensamt lednings- och informationskontor. Från och med den 1 januari förslås de nuvarande två kontoret slås samman till ett. I dag ligger följande arbetsuppgifter på kontoren: Extern och intern information, internet och intranät, telekommunikationer, kommunarkivet, stadshusets tryckeri, konsumentvägledning och budgetrådgivning, skuldsanering, service och ärendehantering till kommunstyrelsen, fullmäktige och demokratirådet, allmänna val inklusive service till valnämnden, vänortsfrågor, folkhälsofrågor och alkoholärenden.
Enligt förslaget ska kommunsekreterartjänsten även innefatta kompetens inom det kommunaljuridiska området. Detta för att få bättre stöd i ärendehantering, alkoholärenden och för överförmyndarexpeditionen.
För att få ut mer information från förvaltningarna och för att förbättra kommunikationen med kommunmedborgarna föreslås att en ny tjänst som kommunikatör inrättas. Det nya kontoret får enligt förslaget 19,15 tjänster, i dag är antalet tjänster 18,65. Förslaget har lämnats över till kommunstyrelsen för beslut.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om