Telia har spärr för marknadsföring
En miss. Så beskriver Telia handläggningen av kunden som inte ville ha säljsamtal.
intresserad av och kollade med Telia om han inte skulle kunna slippa telefonförsäljare i luren. - Som kund hos Telia borde jag väl kunna slippa säljsamtal från det företaget,
ansåg han.Handläggare
Nej, det gick inte, menade handläggaren på Telia.Men visst går det. Johan Sundberg, konsumentväg-
ledare i Luleå, fick tips av en kollega som i sin tur hade kontaktats i ungefär samma ärende av en medborgare.Telias kundtjänst i Göteborg tar emot avsägelser om säljsamtal från Telia.Detta bekräftas också av Hans G Larsson, informationsansvarig på Telia kundrelationer. Rutiner för sådana här fall finns och uppgifterna hittas på telia.se/privat.Klickat
Han beklagar att informationen till nämnda kund klickat.- Vi har närmare tusen medarbetare i vår kundfront som tar emot tio miljoner samtal om året. Rutinen finns och den ska vi naturligtvis berätta om när kunder frågar. Möjligen kan missen bero på att ny personal ännu inte fått grepp om alla rutiner, tror Hans G Larsson.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!