Värnpliktsrådet vill ha stopp på Slitz-försäljning

Markan på I 19/pansarbataljonen i Boden bör genast sluta sälja herrtidningen Slitz. Det anser Värnpliktsrådet.

ACCEPTERAS INTE. Jonas Eriksson, Värnpliktsrådet, påpekar att det är helt oacceptabelt att tidningar som Slitz ska finnas tillgängliga ute på förbanden.

ACCEPTERAS INTE. Jonas Eriksson, Värnpliktsrådet, påpekar att det är helt oacceptabelt att tidningar som Slitz ska finnas tillgängliga ute på förbanden.

Foto: Linda Kask

Boden2009-09-23 17:17
Värnpliktsrådet besökte Artilleriregementet, A 9 i augusti. Vid besöket framkom det bland annat att markan i restaurangen på I 19/pansarbataljonen sålde tidningen Slitz, som är känd för sina bilder på lättklädda kvinnor. Inte acceptabelt, påpekar Värnpliktsrådets Jonas Eriksson, arméansvarig för region Norr/Mitt. - Både manliga och kvinnliga värnpliktiga har klagat på detta. Det är ett generellt problem och många förband har tagit tag i det och stoppat försäljningen av tidningar som Slitz och Moore, säger han. Grabbig stämpelVärnpliktsrådet anser att tidningarna förstärker den grabbiga stämpel som Försvarsmakten försöker tvätta bort.- Försvaret vill öka antalet kvinnliga värnpliktiga och det är svårt om inte miljön känns välkomnande. Jonas Eriksson uppger att han i samband med sitt besök diskuterade problemet med personal på A 9, som har en gemensam marka med I 19. Det är företaget Sodexho som ansvarar för restaurangen där markan inryms. Leverantören för Boden garnison har kontaktats för att försäljningen av Slitz ska avslutas, enligt Jonas Eriksson.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om