Det uppger platschefen Tord Bergman.
Veolia har verkstad, garage, lackering och kontor i Boden. Utöver körningar Luleå-Boden, via chaufförer boende på varierande orter, finns bland annat uppdrag med skolskjuts i Boden, och det avtalet kan sägas upp.
Sammantaget för dessa delar finns ett 50-tal personer på lönelistan, varav 30 fast anställda och därtill timanställda, uppger Tord Bergman.
Resenärerna på Luleå-Boden står för en markant del av bussresandet i Norrbotten. Bussar ska gå även framgent.
- Det kommer att behövas chaufförer, konstaterar Tord Bergman.
Det är från nästa sommar som uppdraget för Luleå-Boden övertas av sammanslutningen Centrala buss, som gör fördelningen inom sin organisation och mer än ett bussåkeri kan få köra.
En nu inledd överprövning i Förvaltningsrätten kan emellertid ändra på det och ge Veolia en ny chans. (Se annan artikel)
Veolia äger Granbergs buss, också en stor förlorare. Även det bolaget hoppas på ändrat utfall i och med överprövningen.