"Vi har brustit i våra rutiner"
Företaget som skottade Ikeas tak jobbade för dåligt. Därför valde varuhuschefen Martin Liabäck att snabbt byta bolag, ett val han senare fått komma att ångra.
Innan anlitandet av det nya bolaget utfördes ingen kontroll, och inga offerter togs heller in från andra aktörer. I stället fick fastighetsavdelningen i uppgift att snabbt leta rätt på ett bolag. Liabäck hävdar att bolaget Fin 2008 var det enda som fanns att få tag på, men samtidigt erkänner han sitt misstag.- Det är klandervärt att vi har brustit i våra rutiner i inköpet av den här tjänsten, säger Martin Liabäck. När en minderårig snöskottare upptäcktes var Liabäck inte själv på plats, men säger att han fick reda på det samma dag. Han är tacksam för att Ikeas fackklubb och skyddsombuden agerade snabbt och tog ner skottarna från taket.Annars nöjd med bolaget
Förutom denna incident är Liabäck nöjd med den tjänst bolaget levererat.- De hjälpte oss att lösa ett akut problem och det är jag tacksam för, säger han. Att Fin 2008 skulle vara oseriöst i andra avseenden är inget han fått någon bekräftelse på. - Visst har jag hört rykten på stan men jag kan inte agera på rykten. Jag måste utgå ifrån att allt är som det ska, säger Liabäck.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!