Missnöjd får rätt i fyrhjulingsfråga

Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) ger en kund från Haparanda rätt i ett konsumentärende.

Konsument2016-11-28 11:55

Kunden var missnöjd med köpet av en fyrhjuling för barn och ville lämna tillbaka fordonet, bland annat för att fyrhjulingen inte fungerade somförväntat. Först fick mannen en ny motor till fyrhjulingen, men även den var han missnöjd med. Mannen ångrade sitt köp. Företaget han köpt det från vägrade och hänvisade till att fyrhjulingen uppvisade tecken på vanvård.

ARN pekar dock ut att köpet ångrats inom 14 dagar från leverans och är köpt på distans. Därmed har mannen rätt att göra ett återköp, oavsett om fyrhjulingen använts eller inte.

Mannen har redan skicka tillbaka fyrhjulingen till företaget och därför anser ARN att företaget ska betala summan 5 488 kronor till mannen.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om