Han har en vanlig butik också.
– Vi har den mest som lager. Men också för att få lite kundkontakt. Det är ett bra sätt för oss att känna av vad kunderna vill ha, säger Peder Näslund.
Affärerna går bra.
– Som entreprenör är man väl aldrig helt nöjd. Men det går bra för oss. Framför allt på nätet där vi ökat vår försäljning med 40 procent bara i år. 85 till 90 procent av våra intäkter kommer därifrån. Och vi ser ut att hamna på ungefär 14 miljoner kronor i omsättning i år, säger han.
Ordrarna kommer från hela landet.
– Men vi får in en hel del från närområdet också. En del kanske inte vet att vi har en vanlig butik. Men de flesta tror jag helt enkelt tycker det är mer bekvämt att beställa hem sakerna, säger han.
Det hade inte gått utan webbutiken?– Nej, svarar han, krasst, och tillägger sedan:
– Vi är i första hand en webbutik, och i andra hand en fysisk butik.
Men att lyckas på nätet är svårt.
– Konkurrensen är ännu hårdare på nätet. Vi konkurrerar ju inte enbart med lokala och svenska företag. Våra främsta konkurrenter finns i Kina. Folk kan handla momsfritt därifrån och företagen har subventionerad frakt hit till Sverige. Det är billigare för dem att skicka ett paket till Porsön än vad det är för oss, säger han.
Han råder alla som funderar på att starta en webbutik att tänka sig för.
– En vanlig klädbutik har inget på nätet att göra. Utan man måste hitta en bra nisch för att bli framgångsrik. När jag började hemma i källaren la jag ut recept och tipsade folk om olika produkter, säger han.
Än så länge täcker intäkterna från den vanliga butiken kostnaden för lokalen man hyr.
– Visst har man funderat på att stänga den. Som renodlad webbutik hade vi ju kunnat skaffa en lagerlokal någonstans i utkanten av staden och fått ned hyreskostnaden ordentligt. Men vi får se hur ser det ut om några år, säger Peder Näslund.