Malin Åsén närmar sig 10 000 följare på sitt konto på Instagram.
Hon har där pratat om psykisk ohälsa och sin resa för att ta sig ur utbrändhet. Och inte minst försöker hon inspirera andra att handla second hand.
För ett par år sedan upptäckte Luleå kommun det här och gjorde Åsén till en Luleåambassadör i sociala medier.
Hon trivs i sociala medier. Där får hon sprida sin passion och får dela det med likasinnade. Hon kanske kan inspirera en och annan person också.
För att få ännu större spridning testade hon Tiktok.
– Jag håller mig aktivt ifrån det nu. Jag tycker allmänt att det är taskigare stämning där och jag vet inte riktigt varför. Jag gissar att det är att man dyker upp i folks flöden på ett annat sätt där.
Hennes innehåll om second hand fick inte någon vidare spridning. Men ett klipp när hon gjorde iskaffe tog skruv. På gott och ont.
– Folk tyckte jag var helt dum i huvudet som ställde in varmt kaffe i kylen, fast det inte var det. Då kom pekpinnarna: "Jag såg vad du gjorde och det är helt idiotiskt."
Det låter kanske oskyldigt. Och värre ville hon inte att det skulle bli, eftersom hon har sett hur det är för många andra.
Därför avstod hon den plattformen direkt – och valde välmående före jakt på nya följare.
– Har man inget snällt att säga kan man vara tyst, känner jag. Jag var väldigt snabb att byta bort det där, för jag behöver inte det i mitt liv.
Då är Malin Åsén ändå okontroversiell. Hon ger sig inte in i tunga debatter eller svingar inte vilt i politiska frågor.
– Sådana personer får ju mycket negativt, rentav hat.