MÄndagen den första augusti slÀppte Bastard Burgers ett samarbete med artistduon Hooja, som infattar en hamburgare och en shake. Detta rapporterade Norr Media om i förra veckan.
Men redan pÄ samarbetets första dag sÄlde restaurangen slut pÄ shakes och det Àr ett tillstÄnd som fortsatt, under veckan sÄvÀl som helgen.
â Det har varit ett riktigt tryck. I mĂ„ndags sĂ„lde vi slut helt och hĂ„llet, vi fick in ny glass pĂ„ onsdagen, men dĂ„ sĂ„lde vi slut igen och sĂ„ har det fortsatt under veckan, sĂ€ger Fanny Blanck.
För Fanny Blanck och hennes team blev fredagen den 5 augusti sannerligen en dag med rekord.
â DĂ„ sĂ„lde vi flest shakes i hela Sverige, totalt 61 stycken, det Ă€r helt galet, konstaterar hon.
Inte heller var det med nÄgra smÄ marginaler som restaurangen tog rekord. Andraplatsen hade sÄld 42 shakes, nÀstan 20 mindre Àn LuleÄ-restaurangen.
â Vi var inte helt förberedda pĂ„ trycket nĂ€r det lanserades, men efter första dagen fattade vi. Under veckan fĂ„r vi in nya ingredienser till shaken, men den kommer nog sĂ€lja slut igen.
Vad Àr det som gör Hooja-mÄlet sÄ populÀrt, tror du?
â Det kombinerar Hooja, med det norrlĂ€ndska och kommentarerna har varit att folk verkar gilla det. BlĂ„bĂ€r och bacon Ă€r riktigt gott och sĂ„ shaken dĂ„ som gĂ„r som smör i solsken, sĂ€ger Fanny Blanck och skrattar.