Frågan är om det inte togs helt nya grepp i priskonkurrensen mellan nya Media Markt och dess konkurrenter när de förra slog upp portarna i Luleå på måndag morgon.
Skyltar kantade infarterna där både Media Markt och Elgiganten bjöd under varandra i procentuella rabatter på varorna.
Stal kunder
Men det stannade inte med det, elektronikvaruhusen stal dessutom kunder av varandra på parkeringarna. Så här berättar en av måndagens kunder för Kuriren:
– Vi hade precis köpt en tv på Media Markt och kom ut på parkeringen när det kom fram en kille från Expert och erbjöd oss samma tv för 400 kronor lägre pris. Vi bar tv:n vidare till bilen men han följde med och pratade och vi lyssnade. Framme vid bilen kom det en annan kille från Elgiganten. Han erbjöd oss samma tv men 500 kronor billigare. Tja, 500 kronor är 500 kronor, säger kunden.
Han fick erbjudandet nedklottrat på en papperslapp och återvände till Media Markt där ett återköp av den nyss inköpta tv snabbt ordnades. Sedan blev det en rask förflyttning till Elgiganten.
– Inga problem, vi fick tv:n för utlovat pris, berättar kunden.
Hur reagerade man på Media Markt?
– Inte alls. Jag trodde de skulle säga något för det framgick ju av kvittot att den var inköpt för fem minuter sedan men inte ett ljud.
Det ska tilläggas att fler kunder bevittnade detta nya inslag i affärslivet i Luleå.
– Köparens marknad för en gångs skull, menar dock kunden nöjt.
Lägre pris på parkeringen
Priskriget mellan jättarna på Storheden nådde nya nivåer under måndagen.Kunder som just handlat erbjöds lägre pris av konkurrenter på parkeringen om de lämnade tillbaka varorna.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!