TidningenHem&hyra berättar att att en hyresgäst hos Lulebo för en tid sedan anmälde att det hade börjat spridas liklukt i en hyresfastighet i Luleå.
Trots många samtal till Lulebo tog det enligt anmälaren väldigt lång tid innan något hände.
- En medlem hörde av sig och berättade att det känts liklukt i flera veckor. Det felanmäldes om och om igen, men Lulebo tycks inte ha vidtagit några åtgärder, det verkar ha hänt saker först när polisen varit där. Saneringen påbörjades först efter att medlemmen ringt Lulebos VD på lördagskvällen, säger Mikael Renqvist, jurist hos Hyresgästföreningen i Norra Norrland, till Hem&hyra.
Sari Ekblom, VD på Lulebo, bekräftar att hon fick ett samtal på lördagskvällen. På söndagen påbörjades sanering av lägenheten. Hon säger att att hon inte vet så mycket, mer säger att det är olyckligt att det tog så lång tid innan åtgärder vidtogs.