Luleå ska säljas som paket
1,5 miljoner privatresenärer ska årligen besöka Luleå. Den målsättningen tar Visit Luleå ut. -Det ska bli färdiga paket med handel, nöje och evenemang som idrott och kultur, säger Elisabeth Ennefors, Visit Luleå.
Det här är mål som främst Visit Luleå ritat upp. Hela utbudet av handel, nöje, ishockey, basket, och kultur ska göras lättillgängligt för resande. Färdiga paket ska säljas in. Marknadsföring ska ske via internet, TV, radio, annonser samt sommar- och vintermagasin.För att ta ut riktningen har ett nästan tre år långt projekt skapats för vilket Visit Luleå nu söker bidrag. För varje år ska 3,1 miljoner kronor finnas tillhanda. Länsstyrelsen förväntas stå för drygt en tredjedel av kostnaden. Därtill Luleå kommun, köpcentrumen Storheden och Home Center samt Svensk Handel, Luleå & Co och Visit Luleå själv.Alla aktörer med
En projektledare ska finnas och projektpengarna ska även täcka aktiviteter, administration och marknadsundersökningarna.Varför ett projekt, skulle inte Visit Luleå arbeta så här?
-Det kommer vi att göra, men i mindre omfattning. Här är alla aktörer med, säger Elisabeth Ennefors.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!