Max satsar på egen radio
Ice Hotel har gjort det, och nu ska Max göra det. Hamburgerkedjan anlitar företaget Heartbeat för att få igång en egen radiokanal i restaurangerna. - Det ska vara ung musik, utan att skrämma bort de äldre, säger Max VD Richard Bergfors.
Foto: Bjšrn Larsson Ask / SvD / SCANPIX
- Vi gör det här för att stärka vårt varumärke och för att det ska vara en behaglig upplevelse. Vi har tagit fram en musikprofil och ska ha samma musik överallt. Vi får bättre musik, den ska vara modern, ung, trendig och kanske smal. Inget onödigt prat, ingen onödig reklam för andra varumärken och ingen tråkig musik. Vi har testat en tid. Vi hade tidigare CD-skivor och har prövat andra lösningar, säger Richard Bergfors. Satsar miljonbelopp
Det svenska företaget Heartbeat har anlitats för att ta fram den lösning Max vill ha.Tidigare har Heartbeat inlett samarbete på liknande grunder med Icehotel och det företagets isbarer.Max satsar miljonbelopp på att få igång radiokanalen. Någon uppdelning så att norrbottningar får ett urval lokal musik blir det inte, i varje fall inte i det här läget. TV blir det heller inte.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!