Mode för alla modeller
Basketdojor och pösiga kort-brallor fick vila.Parkettgolvet i Pontus var bytt mot catwalken i Norrbottensteatern.Luleå Baskets spelare gillade den här scenen också och visst var det på basketspråk en riktig trepoängare.
Onödig krock kan tyckas.
- Vi visste att det var match i Coop Arena när vi för drygt en och halv månad sedan bokade detta, men vi såg det som att vi inte har samma publik. Matchen i Pontushallen har man bokat efter att vi hade bokat modeshowen. Kanske hade en del på vårt evenemang velat vara där, men som sagt, det har inte vi kunnat påverka, säger Luleå Baskets tävlingsansvarige Peo Persson.
Före modeshowen sa Peo Persson att det finns en del så kallade "teaterapor" i laget.
Och visst.
Blygheten fanns inte där utan tjejerna tog, här, liksom på basketplanen, för sig ordentligt och såg ut att njuta av att visa justa kläder som Eva Harnevik presenterande efter att Mats Pontén hälsat alla välkomna och tillsammans med skådespelare från Vietaskuppen bland annat visat 70-talsmode.
Modeshowen, som arrangerades av Colour Beam Design och Luleå Company, lockade stor publik.
Varför går då Luleå Basket in i "modebranschen"?
- Det är ett sätt att marknadsföra oss helt enkelt och kanske kan vi göra lite pengar. Vi har bland annat hand om garderoben också, svarar Peo Persson.
Persson och hans Luleå Basket har sedan tidigare inlett ett samarbete med Norrbottensteatern och nyligen anordnade man ett event med en hel del sponsorer och presenterade bland annat spelarna i samband med en teaterföreställning.
- Det föll mycket väl ut. Vi var drygt 200 personer där och det känns riktigt bra med det här samarbetet, säger Peo Persson.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!