Först ut för Näslunds godiskedja Candy corner är hemstaden Luleå. I december öppnar konceptet i 350 kvadratmeter av Växtrikets lokaler, kring Home center.
Redan 2012 ska flera butiker öppnas i större orter längs Norrlandskusten.
- Vi har klart med lokaler i Örnsköldsvik och för diskussioner i Umeå, Skellefteå och Sundsvall. Längre fram eventuellt även Piteå. Steg ett är Norrlandskusten, steg två är att gå vidare söderut. Konceptet är influerat från Amerika men det är vårt eget, säger Peter Näslund. Han anser att godismarknaden är spretig. Hans eget upplägg vänder sig bland annat till bilburna kunder.
I takt med att kedjan växer kommer drift via franchisetagare in.
Näslund har ett koncept där butikerna ska vara enhetliga vad gäller inredning, färg, ljus och personalens kläder. De ska innehålla en upplevelse med glass- och kaffebar med särskilda menyer i kombination med inköp av godis, främst då lösviktsgodis, samt snacks och andra varor.
Martin Häller, arkitektbyrån Tirsén & Aili, har lagt fram idéer för konceptet och ritat butiken.