Norrbottningen är petig
Norrbottningarna hakar upp sig på små detaljer, anser Swedish Laplands VD Jan-Erik Jansson. -Det ska vara så mycket ordning och reda, vi måste glädjas åt framgångarna i stället.
varumärket, Swedish Lapland, säger däremot att det skett en förändring hos media i vad som skrivs om Norrbotten. Det är mer av positiv rapportering än tidigare, menar han.Hakar upp sig
-Det gäller både lokalt och på riksnivå. Men i många fall är rikspressen mer positiv. Det är sällan lokalpressen ringer om vi skickar ut ett pressmeddelande. Rikspressen ringer, säger Jan-Erik Jansson.- Vi har inte förmåga att vara stolta över vad vi är bra på, sådant som är unikt och som vi ska marknadsföra, resonerar han.Allmänt om norrbottningarna anser han att de är för blyga och hakar upp sig på små detaljer.Ska glädjas
-Vi har ju lyckats bra med vårt varumärke Swedish Lapland. Äntligen något att marknadsföra, säger de i utlandet. Men några personer lyckades driva att man inte kan kalla kusten för Lapland. Där har du smådetaljerna, som exempel.-Och om du tar Charlotte Kallas tomt, där det ska strida mot kommunallagen. Vad spelar det för roll? Vi ska glädjas åt hennes prestationer. I och för sig ska man ju följa lagen också.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!