Det säger Christina Haller, en av de Luleåbor som hittade till helgens arrangemang Yalla bazar i Shopping, en så kallad "pop up-shop" som syftar till att stimulera integration och att få folk att testa sina affärsidéer.
På plats fanns en mix av privatpersoner, UF-företag, nystartade företag och företag som står i startgroparna att dra igång. Utbudet varierade stort.
– Vi har köpt lite av varje. Vegetarisk kebab, sötsaker, etriteransk mat...så nu blir det internationell buffé i kväll, säger Christina Haller.
Maten hade de bland annat handlat av Jaya Kumari och Barkha Choohan, som sålde indiska sötsaker och vegetarisk kebab. Lagret med indisk samosa (degknyten med fyllning) och mango lassi hade redan sålt slut.
– Vi har andra sysslor men gillar att laga mat. Det kanske inte kan bli ett fulltidsjobb men vi ville prova med försäljning, säger Jaya Kumari.
Läs mer: Nytt koncept till Luleå
Det sociala företaget Sömnadskollektivet sålde bland annat väskor, hjärtan och sminkpads gjorda av återvunnet tyg. Deras fruktpåsar finns redan i många Coopbutiker.
– Det var varit ganska bra affärer, säger Tina Dunder.
Den ekonomiska föreningen Coompanion, som stöttar kooperativa verksamheter och företag, stod för arrangemanget med hjälp av integrationspengar från Luleå kommun.
– Vi blev inspirerade av ett koncept som testades i Umeå förra året och tänkte att om det funkar där så kan det funka här. Oavsett om man håller på med konst eller mat så är det en chans att utveckla sin hobby och hitta en väg till försörjning. Det här är ett pilotprojekt och vi hoppas att någon, kanske någon av de som är här, vill driva det vidare. Antingen som "pop up" eller att man hittar ett fast ställe, säger Helen Nilsson, affärsutvecklare vid Coompanion.