Säljaren vill att en besiktningsman avgör

Köksbutiken vill att en besiktningsman avgör fallet med Gun Karlssons kök.
Och hennes uttalade om ?skojare? kan leda till domstol.
? Jag har kontaktat en advokat, säger Ulf Hedlund, Köksbutiken.

LULEÅ2006-04-12 06:30
Ulf Hedlund är upprörd över att likställas med skojare som företagare och kommer att gå vidare med detta.<br> ? Jag skulle inte kalla någon för någonting utan att ha belägg för det, säger Ulf Hedlund.<br>Köksbutiken vidkänns att det finns brister i Gun Karlssons nya kök. Bristerna vill Ulf Hedlund alltså att en opartisk besiktningsman tittar på. För Gun Karlsson är det som att hamna i underläge, sedan hon länge haft löfte om åtgärder, uppger hon. Som skäl till att kalla in besiktningsmannen anger Ulf Hedlund i ett brev till Gun Karlsson att det beror på att hon ständigt påpekar nya fel och då går det aldrig komma till avslut i affären.<br> ? Jag kan tänka mig att vi löser det här genom att kalla in en besiktningsman, eller så kan vi åtgärda bristerna men då vill jag ha någon slags underskrift på att allt nu är åtgärdat. Jag har bjudit på en massa saker men är rädd att det kommer mer, säger Ulf Hedlund. <br>I det brev han skickat skriver han att företaget låtit Gun Karlsson utan extra kostnad få en exklusiv diskbänk i stället för den utvalda.<br>Montörerna är företaget som anlitades av Köksbutiken för monteringen i höstas. Johan Högnelid vid Montörerna säger att dörrar visade sig vara transportskadade och glas saknades i dörrar. Fast de brister Gun Karlsson påtalat i Montörernas arbete är åtgärdat, hävdar han.<br><br>
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om