Sex timmars försening - ingen information
Sex och en halv timme försenad. Och frustrerade och upprörda resenärer. - Det värsta är att vi resenärer inte fick någon information, säger Gunilla Ohlsson.
SEX TIMMARS FÖRSENING. Kraftiga förseningar i tågtrafiken men ingen information om det. Det klagar passagerare på.
Foto: Roland S Lundström
Vid midnatt kom en säkerhetsvakt och ville låsa stationen. Då vädjade resenärerna om att väktaren inte skulle låsa. Och så blev det.Men den idoga väntan var förgäves - något tåg kom aldrig.- Vi gav upp strax efter klockan tre på söndagsmorgonen, säger Gunilla Ohlsson.Då hade hon och medresenärerna väntat i drygt fem timmar. Hela tiden utan att få någon som helst information om att tåget var inställt.Gunilla Ohlsson och hennes dotter åkte tillbaka till Örebro. Ny biljetter köptes nu med avgång 19.37 från Örebro på söndagskvällen. Med hjälp av sin sambo fick hon veta att avgången var försenad. Tåget kom iväg strax efter klockan 22.- Vi fick sittvagn trots att vi beställt sovvagn. När vi kom till Stockholm fick vi byta till en annan sittvagn. Och när vi kom till Gävle klockan 03.30 fick vi byta vagn ytterligare en gång. Varför det blev så fick vi inte veta.Som en parodi
Gunilla Ohlsson säger att passagerarna inte fick någon information om förseningarna och orsaken till dem. Hon säger att det vid ett tillfälle blev komiskt när skyltar visade att tåget mot Luleå stod på perrongen. Då fylldes perrongen av passagerare samtidigt som det skyltades om för tåg i en helt annan riktning.- Människor gick in och ut ur vänthallen när skyltarna ändrades om - det var som en parodi, säger Gunilla Ohlsson.På morgonen blev passagerarna erbjudna gratis frukost. Men när det var Gunilla Ohlssons tur fanns det bara lite hårdbröd och juice.- SJ:s personal gör verkligen ett bra jobb men det verkar som om kommunikationen inom företaget inte fungerar, säger Gunilla Ohlsson.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!