Via internetsidan Onlinepizza kan man beställa mat från restauranger i Sverige. På sidan finns även möjlighet för kunderna att lämna ett omdöme efter ett köp där restaurangen har möjlighet att svara.

Hemsidan Draathelveteduljuger.se har uppmärksammat och samlat flera svar som restaurangen Musikomat i Luleå har gett till kritiska omdömen. "Dra åt helvete, idiot du ljuger", "vi är inte slav hos dig", "vilken jävla svin, håll din jävla hund inne" och "glöm inte att du tar dina nervtabletter nästa gång".

Så lyder några av svaren från Musikomats ägare Khaled Boukhari som han har gett till kritiska kunder. Han försvarar trots allt sina kommentarer och menar att det rör sig om lögner.

– Om man ljuger och skriver en dålig kommentar som inte är sanning då blir man riktigt sur på det. Vi kan ha många körningar och en kund kallar det dålig service för att vi inte gick upp flera trappor för att komma till dörren. Så då blir man inte glad, säger han och fortsätter:

– Vi är inte så snälla om det är någon som ljuger. Ska man ljuga och snacka skit så accepterar vi inte det.

Tycker du det är över gränsen att skriva så här?

– Det är inte vad jag tycker utan jag undrar varför man ska ljuga. Kommer jag lite sent med maten och man skriver att den var kall eller inte gott så ljuger man eftersom vi inte levererar sånt.

Så alla de här kommentarerna är på grund av att kunderna har ljugit?

– Jajjemen, absolut!

Man säger ibland att ”kunden alltid har rätt”. Kan det ligga något i det?

– Vad ska man säga? Det kan ta 20 minuter att köra någonstans och är det någon som får fel dricka eller om en dricka är slut. Vad ska jag göra?

Tror du kunderna vill komma tillbaka när det står såhär?

– Jo, men om någon ljuger så. Kommer någon inte tillbaka spelar det ingen roll för mig. Vi har gjort pizzor som är bland de bästa i stan. Du är välkommen att handla men varför ska man ljuga?

Ångrar du något av svaren?

– Nej, absolut inte. Jag ångrar inte mig för jag har inte gjort fel. Jag skrev åt dem som förtjänat det och har ljugit. Om någon skriver om dålig service efter att ha fått något som varit fel så ber jag om ursäkt. Det finns många trevliga och snälla kunder också som vi har här. Vi fick en bra kommentar nyss och då svarade jag ”Stort tack” den gången, säger Khaled Boukhari.

Mest läst just nu:

Miljonvinnaren: "Vad ska hustrun säga?"

Kuriren avslöjar: Populär restaurangkedja ska etablera sig i Luleå

Försvunne mannen hittad