Lokal tehandlare öppnar popup i Mall of Scandinavia

Det går snabbt i té- och kaffebranschen. Från att ha öppnat sin första och andra butik inom loppet av tre månader har Nellys varma drycker och té nu blivit erbjudna en popup-plats i Mall of Scandinavia.

"Vi har sagt att hur stora vi än blir så ska vår hemort alltid vara Luleå, vi vill att folk ska tänka att Nellys är ett Luleåföretag", säger Malin Henriksson. (Arkivbild).

"Vi har sagt att hur stora vi än blir så ska vår hemort alltid vara Luleå, vi vill att folk ska tänka att Nellys är ett Luleåföretag", säger Malin Henriksson. (Arkivbild).

Foto: Reino Jillker

Mat & dryck2021-03-28 10:00

Hur har det gått sedan starten? 

– Sedan starten har det gått uppåt för oss, vi märker att våra produkter är efterfrågade i alla åldersgrupper. Vi har kunnat tillföra något nytt, i Piteå har det exempelvis inte funnits en renodlad té- och kaffebutik på väldigt länge. Och nu står vi inför en ny och spännande fas med Mall of Scandinavia, säger Malin Henriksson, delägare på Nellys varma drycker och té. 

Hur känns det att blivit erbjuden den här platsen?

– Det känns verkligen stort, vi är enormt ödmjuka inför det hela och tror att det kan bli en enorm utvecklingsmöjlighet för oss. Vårt mål är ju att bli Norrbottens ledande te- och kaffehandel, och den här platsen kan ju leda till att folk i andra delar av Sverige får en ökad kännedom om oss. 

Mall of Scandinavia tog kontakt med Nellys efter att ha upptäckt deras varumärke och tänkt att deras norrbottniskt inriktade te- och kaffehandel skulle tillföra något till köpcentret, men det är ännu inte bestämt hur länge de kommer inneha platsen.  

– Vi öppnar i maj/juni, men vi förhandlingarna om hur länge vi ska ha platsen är fortfarande igång. Vi har haft en jättefin dialog med ledningen på Mall of Scandinavia. De vill att vi börjar med ett år som popup för att sedan etablera oss permanent, vilket vi absolut inte tackar nej till om förutsättningarna känns rätt, säger Malin Henriksson och Jacob Brandon-Cox, sales manager commercial partnerships nordics på Mall of Scandinavia fortsätter:

– Vi har tillsammans diskuterat etableringen av deras verksamhet i vårt köpcenter och ser en oerhörd potential för dem att växa tillsammans med oss.

Vad gör det här för er verksamhet?

– Framför allt skapar vi ett större kontaktnät. Men vi får också chansen att upptäcka en bredare marknad och nå ut till fler kunder, utflyttade norrbottningar som vill känna anknytning till länet till exempel.

Vad har ni för planer framöver? 

– Vi har haft en dialog med Westfield, som äger Mall of Scandinavia och andra gallerior i Europa, om att eventuellt öppna en butik i Danmark. Sen har vi även en ambition att starta näthandel, så att man kan ta del av vårt sortiment oavsett var man bor.  Men om vi tänker mer i närtid så ska vi börja erbjuda té- och kaffeprovningar, där vi lär människor om dryckerna, vad som passar till vad och så vidare., avslutar Malin Henriksson. 

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!