Nya samarbetet: "Fantastiskt spännande"

Nya köpbeteenden, där kunderna gör alltmer research digitalt, gör att Bilbolaget Syd nu ingår nytt samarbete med Luleåbaserade Grit.

Tina Möller, kommunikationschef Bilbolaget.

Tina Möller, kommunikationschef Bilbolaget.

Foto: Bilbolaget

Näringsliv2021-03-18 13:13

Det nya samarbetets fokus ligger på biljättens digitalisering. 

– Under det senaste året så har digitaliseringsresan i vår bransch snabbats upp, vilket både är spännande och utmanande, säger Tina Möller, kommunikationschef på Bilbolaget.

Bilbolaget jobbar nu med utveckla en ny digital plattform som blir den digitala bilanläggningen. Dessutom kommer man att satsa än mer på digital marknadsföring som ska driva trafik till den nya hemsidan.

 – Bilbolaget är i en expansiv fas och har själva insett vikten av den digitala närvaron. Vi tycker det är fantastiskt spännande att få vara med på resan framåt, säger Andreas Andersson, mediestrateg och försäljningschef på Grit.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!