"Kvalitén är under all kritik"
Återförsäljarna av Sony Ericssons mobiltelefoner har börjat tröttna. Kvalitén på telefonerna är under all kritik, kunderna blir arga och hanteringen av garantireparationer tar flera timmar varje dag.
Kvalitén på Sony Ericssons telefoner är under all kritik med otaliga garantireparationer, menar han.- Jag sitter två till fyra timmar per dag för att hantera service på telefonerna. Och då är vi ändå en förhållandevis liten återförsäljare.- Nu är måttet rågat. Vi kan ju inte stå och berätta för våra kunder att vi inte vill sälja en Sony Ericsson till dem för att den kommer att gå sönder. Och då kräver merarbete av oss."Fina när de fungerar"
Återförsäljaren har upprättat statistik för de garantireparationer som affären hanterar. Sony Ericssons alla telefoner ligger högt, procentuellt sett, gällande telefoner som sänds till garantireparationer. Däremot behöver exempelvis Samsungs mobiltelefoner bara undantagsvis skickas till garantireparation.- Sony Ericsson har fina telefoner när de fungerar, men de måste göra något åt problemen.Återförsäljaren tror att allt beror på att Sony Ericsson vill ha ut sina nya telefoner snabbt på marknaden.- Och då hinner de inte testas ordentligt. Samsung har en helt annan filosofi. De testar sina telefoner och gör allt klart innan de kan säljas.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!