Årets turistföretagare delas ut till en företagare som är verksam i besöksnäringen och som på något sätt skapat ett mervärde för andra företag inom besöksnäringen.
Kvällens första vinnare Arctic inbound, med Jonas Geike i spetsen, har gjort just det.
– Det känns helt fantastiskt, säger Jonas Geike efter att ha tagit emot priset på scenen tillsammans med Jonny Cooper.
Vad betyder priset för er?
– För Jonny betyder det så mycket, han har jobbar så hårt i så många år här i Sverige, säger Jonas Geike och fortsätter:
– Det här visar att allt hårt arbete och alla idéer betyder mycket för oss och för regionen. Det händer så mycket i den här regionen, det är extremt expansivt och det är kul att vara med på det här racet.
Hur ska ni fira?
– Vi har börjat fira redan. Vi ska lyssna på de andra och kramas med alla vinnare, det är många vänner och bekanta här i publiken så det blir en hejdundrande kväll hoppas vi.
Juryns motivering:
"Ett nytänkande innovation och kommersiell samverkansplattform, där ett antal lokala besöksnäringsföretag tillsammans med en brittisk turoperatör skapat ett gemensamt säljbolag lokaliserat i gamla Konsum, Sörbyn. Inriktningen mot enbart B2B-kunder ger Boden en ny typ av efterfrågad aktör, dimension och affärsdynamik som bidrar näringens utveckling."