Att Johan Gullesjö är svår att nå hänvisar han till den stora mängd telefonsamtal som kommer varje dag till hans kontor.
- Ringer det nästan 500 personer per dag hinner jag inte med att svara på alla frågor, säger han.
Samtidigt är hans uppfattning att all information finns på Ekfors informationssida på internet, dessutom har han gått ut med information via massutskick och på telefonsvararen. Att komma upp för ett möte skulle inte ge något nytt.
- Vad ska jag informera om - ska jag tala om samma sak som de redan fått besked om? Om man skulle anstränga sig och utnyttja vår service på hemsidan så finns allting där, säger Johan Gullesjö.
Du kritiseras för att kommunicera via massmedia istället för med kunderna direkt?
- Jag har 3.500 abonnenter, via massmedia når man största spridningen och det är bra.
Är det inte något fel om frågorna kvarstår trots all information?
- Det kan man fundera över. Ofta är det så att ju mer information man lämnar desto fler frågor ställs det. Det här är hela tiden en avvägning.
Lovar ett möte
Johan Gullesjö lovar att kontakta Företagarna.
- Jag ska göra det efter helgerna. Vill de träffa mig så ska jag hitta en dag för det, säger han.
Gullesjö säger sig däremot ha försökt nå Tomas Suup vid flera tillfällen men utan att lyckas.
- Han måste kontakta mig och berätta hur mycket han har förlorat ekonomiskt. Därefter får jag ta ställning till hans krav, säger Gullesjö.
Orsakerna bakom elavbrottet den 22 december kommer nu att undersökas.
- Vi ska se över vad som egentligen har hänt men jag har full respekt för att Vattenfall inte utför något arbete när de kan tro att det finns någon annan på nätet.