Regionalt magasin nominerat i tävling

Destinationen Swedish Laplands ‘The Arctic Lifestyle Magazine är finalist i Publishingpriset 2016

Turism2016-09-15 15:56

Publishingpriset, som är fristående från branschens organisationer, är en heltäckande kommunikationstävling. Den omfattar de flesta etablerade former av kommunikation. Juryn bedömer hela den tävlande produkten – inte bara till exempel dess design.

I hård konkurrens har det regionala livsstilsmagasinet kvalificerat sig till final i årets upplaga av den nationella kommunikationstävlingen Publishingpriset. ”The Arctic Lifestyle Magazine” är en fristående produkt, producerad och utgiven av Swedish Lapland Visitors Board, den regionala företrädaren för besöksnäringen i Sveriges nordligaste destination – Swedish Lapland.

– Man kan definiera Swedish Lapland på hundra sätt eller fler. För oss är Swedish Lapland inte så mycket en plats, utan snarare ett sätt att vara. Rent av ett sätt att leva. Det här är vår hyllning till vår attraktiva och unika arktiska vardag som många reser hit från olika länder för att uppleva, menar Håkan Stenlund, ansvarig för PR på Swedish Lapland Visitors Board samt magasinets textredaktör och skribent.

Magasinets grafiska uttryck är del av en större grafisk familj, i den samlas både lokala destinationsguider och tematiska djupdykningar. Ytterligare en familjemedlem har knipit en plats som finalist till Publishingpriset. Det är Piteå – destinations of Swedish Lapland som är finalist i kategorin ”Besöksguider”.

Mest läst just nu:

Live-tv mellan 19.00–22.00: Hockeysnack inför SHL-premiären

Luleå Hockeyikonen: "Känner mig inte värdig"

Krockade med älg i bostadsområde

Nyhet: Restaurangkedja planerar att öppna i Luleå

Hit går vinterns charterlinjer från Luleå airport

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!