Luleå DFC är ett minne blott.
De närmaste två åren heter division 2-laget Allstar FC Luleå.
Restaurangkedjan har sedan tidigare varit en stor sponsor åt laget, men nu blir det en ännu större satsning.
– Det är en del i strategin att göra något nytt. Vi har jobbat mycket med Allstarkedjan och vårt märke är ganska likt deras. Det är så att vi ska klara nästa del i det ekonomiska – inte bara det här året utan även nästa säsong, säger sportchefen Jörgen Andersson.
Vad kostar det att köpa ett lagnamn på er nivå?
– Det kan man kalla affärshemligheter. Men det rör sig om åtminstone fem nollor och så några siffror på första ettan.
För att tala klarspråk är det minst 200 000 kronor som tvåårsavtalet är värt. Inom basketens värld är det vanligt att sälja ut sitt lagnamn, men inte inom fotbollen.
– Vi är ju inte i riksmedia just nu, men vinner vi någon serie till så syns vi över hela landet. Byter man namn och skaffar hit några spelare så sätter man ribban för att vinna serien och skapa något för tjejerna i Luleå, säger Andersson.
Finns det risk att ni tappar någon identitet?
– Det är bara damlaget som byter namn till Allstar FC. Sen jobbar vi vidare med Luleå Fotbolls varumärke och har kvar en samlingssköld.
Utöver de spanska spelarna från Barcelona som ser ut att skriva kontrakt, har klubben ett par profilstarka ledare på gång.
Förre basketligaspelaren Samir Ali och BC Luleås lagledare Eduardo Carrazana förväntas ingå i ledarstaben – tillsammans med spanske tränaren Blai Rigau.
– Det ska vara spännande med Allstar FC, konstaterar Jörgen Andersson.
Däremot ser det inte ut att bli något med tilltänkte tränaren Jatta Aalto.
– Vi har haft kontakt i veckan och hon har ett förslag från Tyskland som hon inte har skrivit på ännu. Det blir inte att hon kommer just nu i alla fall, så får vi se vad som händer under resans gång.