Skickar tacklingen för granskning

Erik Gustafssons tackling på Cam Abbott kommer att granskas av disciplinnämnden.

Utgick. Cam Abbott kunde inte återvända till matchen.

Utgick. Cam Abbott kunde inte återvända till matchen.

Foto: ADAM IHSE / TT

Ishockey/Göteborg2015-03-12 21:47

Frölundabackens tackling på Luleåforwarden var en riktig snackis både under och efter matchen.

När domarparet Morgan Johansson och Mikael Nord gästade C Mores studio efteråt berättade duon att man skickar vidare ärendet till ishockeys disciplinnämnd för granskning. Gustafsson riskerar därmed en avstängning.

– Är kraften riktad mot huvudet och killen utgår skadad är enda alternativet "match penalty". Den tar i huvudet och vi har fått information nu efter matchen att han är skadad, säger Mikael Nord till C More.

Morgan Johansson:

– Regeln säger: "Utgår man skadad har vi inget val, då måste vi gå vidare".

Mer detaljerat vill inte duon gå in på situationen.

– Vi låter andra få döma det här. Vi har gått enligt reglerna och andra får bedöma om det finns några förmildrande omständigheter eller inte, säger Nord.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!