Inget sabotage bakom biljettstrulet

Inte nog med att Linköping förlorade SM-finalen mot Luleå Hockey/MSSK. När laget skulle flyga hem så hade de inga biljetter.

Sportchefen. Inte nog med att laget tappade guldet. Linköping hade inga flygbiljetter heller.

Sportchefen. Inte nog med att laget tappade guldet. Linköping hade inga flygbiljetter heller.

Foto: Vilhelm Stokstad / TT

Ishockey/Luleå2016-03-21 16:43

Det första budskapet som laget fick var att biljetterna hade bokats av under lördagen. "Utsatta för sabotage, någon har ringt Norwegian och avbokat vår hemresa. Nu är vi fast på flygplatsen", skrev Linköpingstränaren på twitter.

– Jag tror inte att det är någon som har saboterat. Problemet var att det enda vi fick veta var att biljetterna var avbokade och då visste vi inte vad det handlade om, säger Linköpings sportchef Kim Martin Hasson.

Efter SM-finalen mot Luleå var planen att Linköpings damer skulle flyga från Luleå under söndagen. Men när de kom till flygplatsen visade det sig att deras biljetter inte fanns och tränaren Peter Frantz tvingades att betala nya biljetter så att laget tog sig hem.

– Efter ett tag så fick vi prata med någon ansvarig på bolaget och han sa att bokningen fanns där, men att den inte var slutförd.

Vems ansvar är att boka biljetter?

– Det var inte jag som bokade biljetten, men det var jag som fick mejlen från flygbolaget. Jag skulle givetvis ha läst igenom dessa mera noggrannt för att verkligen säkerställa att vi hade biljetterna, säger Martin Hasson och fortsätter:

– Längst ned på vårat mejl står det tur och retur. Så i det läget trodde vi någonstans att det var klart. Det handlar om missförstånd i flera led. Givetvis borde jag ha kollat upp detta definitivt, men nu är det som det är.

Tror ni att ni kan få någon slags kompensation?

– Jag tror att det kan bli svårt att få någon kompensation för slarvet kan ligga hos likaväl som hos dem, säger Martin Hasson slutligen.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!