Loggorna är på plats
4 juni bytte Plannja Basket namn till LF Basket Norrbotten. En dryg månad senare är klubblogotypen klar. - Vi hoppas att alla kommer att älska den, säger Länsförsäkringars vd Kjell Lindfors.
Foto: Andreas Apell
Foto: Andreas Apell
i huvudsponsorns färger - blått, rött och vitt. "Andas mycket idrott"
En månad senare är klubbmärket klart - eller rättare sagt, nu är klubbens tre logotyper klara. - Vi vill öka användningsområdet och använda tre loggor, säger Länsförsäkringars vd Kjell Lindfors. LF Basket har tagit influenser från NBA, där det är vanligt att basketlagen har flera klubbmärken. För att passa in på olika reklambudskap som kepsar, tröjor och liknande. Och Lars Mosesson och Kjell Lindfors är nöjda med resultatet. - Den andas mycket idrott och framtidsvision, säger Mosesson. Lindfors: - Vi vill att den ska vara modern och innehålla mycket sport, säger han. Nu ska LF Basket jobba in det nya varumärket. Klubben kommer bland annat marknadsföra den nya logotypen på lokaltrafikens bussar i Luleå. "Samma kött och blod"
- Känns jätteviktigt för oss som huvudsponsor att den är nya klubblogon tas emot väl, säger Kjell Lindfors. Lars Mosesson: - Vi kommer fortfarande vara samma förening, samma kött och blod, likadant synsätt och ungefär samma spelarbudget, säger LF Baskets klubbdirektör.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!